dimarts, 17 de juny de 2008

TWILIGHT IMPERIUM 3 - GUERRA A LES ESTRELLES





Data estel·lar 15-06-2008-Alpha-Rockmadden-Tycon. A la base espacial G.R.I.K. del planeta Q’rt ens vam reunir al principi del cicle solar rotatiu per a jugar una èpica partida de Twilight Imperium 3era edició.





A la foto, de d’esquerra a dreta: Jol-dihr (Director dels Jol-nar), Ahkk-nnahkk (Reina Mare dels Sardakk N’orr), L.V.E.R.T. v1.0 (Loccutus dels L1Z1X), Rhuvend (Mestre del Gremi Yssaril), Ffous (Rei Xxcha).





Després d'esmorzar, no hi ha res com crear una galàxia.

La veritat és que la partida va complir àmpliament les meves expectatives. De seguida vam assimilar les parts més denses del reglament i el ritme de la partida va ser fluid; vam aconseguir jugar 9 torns (una partida estàndard en pot durar fins a 10) i hauríem pogut fer aquest desè si haguéssim tingut una horeta més.


A petició d’en Ruben, vam jugar a 14 punts victòria en comptes de 10; això va fer que es donés menys importància al factor estratègic i “eurogame” del joc (aconseguir objectius i fer punts de victòria) per potenciar la vessant espectacular i “wargamer” (fer flotes grans i batalles èpiques). No va estar malament, tot i que per possibles futures partides apostaria per jugar a 10 pv, doncs les races més diplomàtiques, comercials i científiques poden utilitzar tot el seu potencial.

La partida va ser bastant pro-tecnologica, no només pel fet de que els Jol-Nar fossin presents, sinó degut a que en la fase Política d’un dels primers torns el Concili Intergalàctic va aprovar una llei que potenciava els descomptes tecnològics, pel que totes les races van aconseguir uns quants avenços tecnològics.




El desplegament de fitxes, cartes i demés és considerable.


En la creació del taulell, Els Yssaril (verds) i els Xxcha (negres) van obtenri una zona de taulell bastant rica en planetes; els temibles Sardakk N’orr (vermell) van quedar literalment aïllats pel buit espacial, el L1z1x (groc) va quedar en una zona poc poblada i molt accidentada, i el Jol-Nar (violeta) va quedar apretat entre 2 veïns.

Els primers torns van ser els típics d’expansió territorial, al Xxcha se li acumulava la feina a coordinar els transports i els colons per anar conquerint tots els planetes propers. Va haver-hi unes quantes fases polítiques i algun acostament comercial. Els avanços tecnològics van començar a interessar al personal quan el Jol-Nar va estrenar els PDS de llarg abast i, sobretot, el seu nou i imponent War Sun.





Taulell abans de dinar


Tornant de dinar, els ànims es van anar caldejant. Els científics i poc bèl·lics Jol-Nar es van envalentonar amb els seus War Suns (també mogut pels seu objectiu secret) i va començar una sèrie d’ofensives contra els L1z1x amb combats realment espectaculars; el L1z1x es va defensar amb ungles i dents i, gràcies en part a unes cartes d’Acció realment bones, va poder aguantar l’embestida Jol Nar.

Els Xxcha es van estancar lleugerament, doncs els Yssaril van fer-se forts per marcar la frontera amb ells, i els Sardakk van fer una agressiva penetració per l’altre flanc.

Per la seva part, els Sardakk N’orr van començar una sèrie de petits atacs (la famosa salutació N’orr) a diferents objectius, temptejant els rivals. Va ser tota una gesta la defensa que les tropes d’assalt Sardakk van fer a Mecatol Rex; va caldre un War Sun dels Yssaril a plena potència per arrasar el planeta.

I de fet van ser els Yssaril que, de forma lenta i silenciosa, van anar teixint com una aranya la seva teranyina; torn rera torn acumulant naus i Ordres de Comandament per llançar una gran ofensiva contra el seu objectiu secret: ser una potencia industrialitzada i conquerir Mecatol Rex.






Yssaril Power: el poder dels triangles


Al final, el marcador va estar ajustat, però la victòria va ser pels L1z1x, amb 10 pv. En Ruben, amb el seu esperit de wargamer, reclama com a seva la victòria, doncs al final de la partida era qui tenia l’imperi més gran i la flota més nombrosa, però el Twilight Imperium 3 en el fons és un gran (gran) eurogame, on lo important és fer punts de victòria per objectius abans que els altres.




Marcador inal



Taulell final



Al final, tots vam sortir convençuts d’haver passat una bona jornada de joc, i fins i tot parlant de fer una altra partida cap a finals d’estiu.


Pels jugadors: Repassant després, algunes errades que vam cometre durant la partida:

* A les FAQ posa que les retirades no poden fer-se a sistemes amb naus enemigues; semblava lógic, peró no trobar-ho al reglament principal ens va despistar.

* Els carguers no poden agafar coses de sistemes que ja tinguin triangle

* No vam acabar de jugar del tot bé el fet de en quin moment els PDS amb “Deep Space Cannon” podien disparar.

6 comentaris:

ruben ha dit...

Va valdre la pena dedicar el dia del Senyor a crear la galàxia.

Davant l'estancament del sistema de govern estel·lar; amb continues lluites fratricides entre Jol-nar i L1Z1X. Incursions Sardakk N'orr i l'auto subsistència dels Xxcha. El gremi Yssaril no va dubtar a oferir l'estabilitat a la resta de pobles. Estabilitat que només la campana va evitar i que estava recolzada per: disposar de la iniciativa, el control de Mecatol Rex, totes les ordres de comandament disponibles, el major nombre de planetes així com la mes gran flota estel·lar mai construida i reunida en l'univers.

En un comunicat supra estel·lar. El gremi Yassaril, informa que l'espaiport de MecatolRex només s'obrira novament al transit espacial per la celebració d'un nou conclau.

Rhuvend, Mestre del Gremi Yssaril i humil servidor de la galàxia.

PD Fora tonteries, felicitats Albert per la partida i a tu Jordi per el joc i la crònica. Podeu contar amb mi per tornar-hi encara que sigui a 10 punts :-P

Albert ha dit...

Els L1Z1X no vam poder participar de les guerres que es van produir pels voltants de Mercatol Rex, estavem massa ocupats aprofitant els pocs recursos de que disponiem i maniobrant políticament per aconseguir el tro imperial.
Però quan ja estava clara la nostra bona posició dins de l'imperi Jol-dihr va abandonar la seva política de recerca científica per atacar-nos. Tan sols la superior programació bèlica dels L1Z1X (i reparar les naus en plena batalla) ens va permetre sobreviure a dures penes per acabar alçant-nos amb una inesperada victòria.
En aquestes batalles va quedar demostrat que uns cuirassats ben armats i amb una tripulació motivada poden destruir dos War Suns tripulats per científics inexperts.


I ara, crideu tots amb mi:
Llarga vida al nou emperador!
Que tingui moltes actualitzacions i les seves rutines siguin sempre computables!

Per suposat la nova política L1Z1X estarà encaminada a crear ciutadans més eficients i a prohibir la construcció de War Suns.

Sembla ser que Rhuvend no està d'acord amb l'elecció i el gremi Yssaril ja prepara el que jo considero un cop d'estat.
Si fos així és posible que la galaxia torni a caure en el caos i el descontrol, espero que no volgueu tornar per aquest camí.

L.V.E.R.T. v1.0, nou Emperador de la Galaxia.

PD: Va estar molt bé la partida, i la feina d'en Jordi per tenir preparada una traducció s'agraeix. M'apunto per tornar-hi quan sigui posible. També he vist que hi ha unes quantes normes opcionals pel joc, per la próxima partida estaria bé mirar d'afegir les que semblin menys complicades.

rockmaden ha dit...

Molt bona la resenya Jordi, son aquets petits detalls que ens alegren la vida.
M'has animat a apuntarme al "Imperi contrataca".

Peperinni ha dit...

Bones gent

Una altra gran partida que ha tingut lloc al Gric de Quart. De ganes de participar-hi ja en tinc ja, però ho haurem de deixar per més endavant.

Salutacions per a tots

Martí Cabré ha dit...

Una crònica excel·lent i ben documentada, llàstima que la primera foto ha quedat fosca.

Veig que el Here I Stand no és l'únic monstre que ronda per Quart, espero que no tanqueu la paradeta i durant l'estiu ens podem tornar a veure.

D ha dit...

Si, llàstima de no tenir una altra foto de grup; tot i així, aquesta ens dona certa pinta alienígena i marciana (més de lo habitual, vull dir) apropiada per a la ocasió ;D

Aveiam si les dates ens son propícies!