dissabte, 6 de setembre de 2008

BRASS DE MARTIN WALLACE


El divendres van jugar la primera partida de BRASS un joc de Martin Wallace a qui he de confessar tinc una admiració especial per el seus jocs.

El joc en va agradar força, per no dir molt i en va deixar com la sensació de les bones pel·lícules, no acabar-la d’entendre però fer pensar.

Es un joc econòmic de 3 a 4 jugadors de unes 2 hores de duració encara que sospito que jugadors amb un bon coneixement de les regles poden fer una partida en la mitad es a dir 1 hora.

Amb bona interacció sense diplomàcia però si constantment vigilant que fan els contrincants perquè te pot afectar de moltes formes.

Les instruccions son espeses perquè hi ha una mecànica de industria /mercat una mica especial i fàcil de jugar però difícil d’explicar.

Els jugadors van construint fabriques de coto i necessiten un mercat per vendre la seva producció que son els ports que poden ser propis o d’un altre jugador, una vegada construïda una fabrica i un port i enllaçat amb un canal o via es giren tots dos i donen punts de victòria als seus propietaris i augmenten el nivell d’ingressos.

Es juga amb dos èpoques la dels canals i la dels ferrocarrils unes 8 rondes per època i en cada ronda es fan dugués accions per jugador es a dir en 32 accions per jugador en tot el joc a mes les accions son senzilles: construir, vendre, etc.

També es poden fer mines de carbó, fundicions de ferro i astillers.

En resum una primera impressió molt bona i que m’ha deixat amb moltes ganes de fer una nova partida.
Guillem
PS Qui s'apunta?

2 comentaris:

ruben ha dit...

Em va costar una mica d'agafar; però estic d'acord que es mereix una altre partida.
Es un joc ràpid on has de tenir un ull a sobre dels companys i l'altre calculant que has de fer.

Amb quatre ha d'estar més que ajustat.
Ho veurem a la propera.

Peperinni ha dit...

Bones

Aquest és un joc que fa temps que em miro per la bsk. Em sembla que m'agradaria força. A veure si l'enxampo algun dia.