dijous, 26 de febrer de 2009

Europa Engulfed


Amb en Guillem hem fet dues partides al Europe Engulfed i potser ja és l’hora de dir que em sembla. De reglament assequible és un joc de blocs on les peces van perden passos centrat en la segona guerra mundial a Europa.

Les dos partides que hem fet han acabat seguint el tall clàssic de França i Rússia amb sort diversa, però sempre amb patiment per els dos bàndols: Arribaré? Aguantaré?

Que m’ha agradat:

La seva rapidesa.
La sensació de prendre decisions estratègiques i operacionals.
Les accions especials que ho són tot i és la gràcia del joc.
Les condicions de victòria que fan que tingui un “tempo” diferent al històric.
Ser un joc ofensiu on no valen mitges tintes, on la defensa a vegades és molt complicada.
La intel·ligència limitada que té el seu punt divertit.
La planificació de les teves accions amb un torn d’anticipació, on un error pot fer-te fracassar.
El reglament naval senzill però efectiu.

Que no m’agradat:

La guerra estratègica molt rentable per l’alemany i poc per l’aliat.
El trist paper que li fan fer a l’italià a la mediterrània.
Determinades regles que el compliquen de manera innecessària.

En definitiva un joc molt recomanable per a dos jugadors.

5 comentaris:

Tomàs ha dit...

Què dura una partida?

Es pot acabar amb una tarda/vespre?

Amando Suriñach ha dit...

Doncs diria que no.
Deu hores mínim.

ruben ha dit...

A mi sempre em fa gràcia provar jocs, però quan a la caixa tenen tants de daus em fan arrufar el nas. M'estimo mes una taula.

Amando Suriñach ha dit...

Estic d'acord,les taules de combat sempre ponderen els resultats,els daus-hit encara que s'esforçin a demostrar que la sort està compensada es posible tirar 20 daus i cagar-la.
Pero en el cas de l'Europe Engulfed és part bàsica del joc i variar la resolució del combat vol dir capgirar el joc.

Tomàs ha dit...

Però ja ho diu la dita:

"On hi han daus,
hi hà alegria."

:-D