divendres, 14 d’agost de 2009

Primers Torns

Amb l’Albert hem volgut provar el “pursuit of glory”.
Sense saber massa res d’ell creia que era un joc al estil “twilight struggle” on es prenien decisions estratègiques a nivell militar o polític. Però a la primera ullada de les regles ja vaig veure que no.
Es un wargame amb motor de cartes que limita a tots dos bàndols el que poden fer. Al agradar-me l’ambientació el front Rus de la WWII; quan es canvia d’època, em falten espais o potència de foc. S’ha de canviar el xip per posar-te en situació i deixar de veure atacs de blitz o explotacions per a les que les infraestructures i exèrcits no estaven preparats.
En aquest cas les cartes encara porten més feina, doncs tenen més opcions:
- punts d’operacions
- punts de moviment estratègic
- events
- punts de reemplaços
I com no podria ser d’altre manera; de cada carta, ho voldries fer tot.



Només varem poder jugar els primers torns pel que l’acció va estar centrada al front del càucas mentre el rus presionava i l’Otomà mantenia el front. Abans de deixar la partida les tropes indies ja avançaven per Iraq direcció a Bagdad mentre l’anglès s’estava reforçant a Egipte. Era qüestió de molt poc temps que activessin els nou front. A tot això l’Otomà tapava forats, pregava perquè Alemanya entres a la guerra i responia amb els irregulars que li proporcionava la jihad entre els pobles àrabs.

PD. Em sembla que el proper hivern tindrem molta feina per treure el suc a tots aquest jocs dels que estem fent tastets ;-)

1 comentari:

Albert Carreras ha dit...

Bones, doncs em sap greu haver marxat tan ràpid. S'havia escapat el gos i al final el vaig localitzar per Palau a les dotze de la nit.

El Pursuit of Glory m'ha semblat força ambiciòs al intentar representar la complexa situació de la primera guerra mundial. I això provoca que sigui un joc llarg, que s'ha de jugar amb les regles sempre a mà, i a vegades és una mica farragòs.

Per apreciar-lo del tot s'haurà d'organitzar una partida amb calma i de molta durada. Jo de moment prefereixo acabar de treure-li el suc al Onward Christian Soldiers i al Under the Lily Banners.