diumenge, 21 d’abril de 2013

Partides primavera (Virgin Queen, Age of Empires, Imperial, Through the Ages)

Aquest dies hem anat fent algunes cosetes:

Virgin Queen


Que ja va estar bé, però em sembla que em decanto més per el Here I Stand tot i que en el Virgin la guerra religiosa l'han resolt molt millor. El Virgin algun cop sembla més un Eurogame, cosa que no esta malament si saps a que et poses, però que la partida pugui dependre de que la revolució de la pòlvora vagi bé (ho vaig intentar 3 cops sense èxit), que un artista o matrimoni et doni +1VP, que conquereixis un pais menor i llavors canvi de mans en una tirada de dau ...    masses daus per decidir les coses.
No em desagrada, tot i que per part meva li donaré un descans.

Age of Empires

Joc per passar l'estona on es va estrenar també l'Albert Oliu amb una actuació ben digne.
 Jo, tot i haver vist l'anterior partida que no es tracta de fer un imperi econòmic, no em vaig poder ressistir a tenir un comerç potent, això si aquest cop també vaig enviar exploradors i colons al nou mon quedant segon.

Imperial

Per fer en una nit vàrem fer l'Imperial, malgrat que l'Amando ens va advertir de que no ens ecarinyessim massa amb les nacions que controlavem de sortida, no ho vàrem poder evitar i tothom va lluitar per mantenir el que creiem que era nostre.
Ara veieu el taulell net de peces, però això es senzillament perquè en els moviments anteriors hi va haver una escabechinada potent en tots els fronts.
Fins i tot jo portant Austria (reconeguda nació marinera) vaig sortir amb la flota a obrir fronteres al mediterrani. S'ha de dir que la sortida va tenir resultats poc gloriosos...

Through the Ages

S'aquest ja n'havia sentit a parlar i tenia ganes de fer-hi una partida. Previa explicació que ens va agafar cap una horeta ( es el que té presentar-se a jugar sense haver llegit o ni tocat les regles) ens hi vàrem posar. No és difícil d'entendre ni de jugar, però cal una mica de rodatge per agafar el mecanisme i sobre tot conèixer una mica les cartes que son "la mare dels ous" del joc. Com tots els jocs de gestionar recursos et falten mans, vols menjar, accions, materials, inteligencia, sumar punts de cultura (es el que dona la victòria), ...  Ara que s'ha tastat tinc ganes de fer-ne una altre per veure si les coses han quedat una mica més clares tot i que dubto que puguis anar a fer una partida amb una estratègia definida, com les cartes es van moguent imagino que es millor anar-te adaptant al que pots fer.



Al ser prou gent vàrem fer dues partides.





I contem anar fent alguna partida més...



2 comentaris:

Tomàs ha dit...

Vareu poder acabar la partida de Through the Ages? Cuantes hores al final?

Amando Suriñach ha dit...

Varem acabar a les sis.
Coincideixo amb el tema del Virgin,pot ser que sigui el típic joc que intenta satisfer a tothom i que acaba sense satisfer a ningu.