dissabte, 16 de maig de 2015

Victory Denied

Aprofitant el vassal hem fet una partida al Victory Denied (VD).
Pels que el coneixeu és la segona part del Victory Lost (VL), però el VD està centrat en la campanya del 1941 quan les tropes alemanyes han encerclat Minsk i han de prendre la decisió de cap on continuar l'ofensiva amb l'exèrcit central (reforçar l'exècit Nord, continuar directes cap a Moscou, avançar més lentament amb un front més ampli o girar al Sud on hi ha bossa de tropes russes).

El Joc manté la mecànica de triar els HQ en cada torn i que vagin sortint de manera aleatòria, cosa que fa variar la partida i a més incorpora altres chits aleatoris:
- artilleria per el rus
- Força aèria per l'alemany
- Subministres
- Reforços

Altres coses que també afegeix son:
- el valor dels Victory points és secret i variable fins al final de la partida
- La Whermacht disposa del chit d'en  Guderian que decideix en quin moment mou saltant-se la tassa
- La durada del joc pot ser de 8 o 10 torns en funció de si l'objectiu es Moscou o no
- L'alemany ha de decidir quan va treient tropes del setge de Minsk a risc que s'escapi alguna unitat russa
- tracta les tropes alemanyes diferenciant  l'activació de l'infanteria a la de les unitats blindades. Aquestes últimes corren i piquen molt, però si queden aïllades poden ser vulnerables i donen punts de victòria al rus.


Després de fer la primera partida el front ha quedat força continu just a les portes d'Smolenks amb el Rus molt apurat però conservant molts punts de victòria.



Els dos bàndols hem pagat alguna novatada, però ha anat bé i la partida es una mica més àgil que el Victory lost en no tenir tanta peça ni el Stavka que mou totes les unitats russes. Potser a triar si es disposa de temps m'estimo més el Victory Lost perquè en el VD algun dels afegits són superflus i el Rus difícilment pot fer un atac en condicions mentre que en el VL, si l'alemany pot recular de manera ordenada i salvant algunes de les seves unitats, al final pot fer contratacs amb consistència com va passar històricament.

Això si, tan un com l'altre son macos de jugar i el dubte de quin serà l'ordre de moviment fa que et faci dubtar fins on pots assumir riscos ;-)