dimecres, 13 de gener de 2016

Tastet de Genesis

Abans d'acabar l'any ens vàrem posar amb el Gènesis. Com volíem fer el tastet no es va començar una campanya sencera i a més al final vàrem jugar 4 jugadors deixant Assyria fora. Això va permetre estar una mica més amples a la resta dels imperis.

La veritat es que les regles s'entenen ràpid i es poden explicar si algun jugador es una mica mandrós.

Al fer el tastet ens vàrem dedicar a "pacificar" els territoris neutrals i en la segona sessió ningú va fer un atac amb cara i ulls als altres jugadors pel que no es va veure si quan dos imperis topen la situació afavoreix al guanyador o per contra als que s'ho han mirat. Perquè sembla que bàsicament es treballa amb l'exèrcit reial on el rei juga un paper molt important donant moviment i modificadors al combat. Difícilment es pot atacar a fons a un enemic i defensar-te dels voltors...



Amb el que vàrem jugar comentaria:
  • Cada imperi té reis amb més o menys capaços i si es segueix l'ordre cronològic d'aparició va donant la supremacia a uns o altres imperis.
  • Egipte esta força tranquil en una banda, però això mateix li comporta problemes logístics poder-se posicionar cada inici de torn
  • Les cartes que poden "putejar" o afavorir li donen un punt de salsa.
  • La supremacia en la tecnologia de carros s'ha de preveure per treure'n  partit.
  • Si es juga amb 5 jugadors assyria es veu molt encaixonada entre mitanni i babilonia
  • La majoria de tribus rebels marxen a final de torn pel que potser perden força.
  • No tenim clar si es un gap de les regles que els hittites controlessin Arzawa i el fessin servir per aplanar-se el terreny.

Al ser una partida que ja sabíem que no s'acabaria tothom va anar a cremar el territori i fer poques filigranes, faltaria saber quines estratègies s'han de seguir una campanya complerta.

La veritat a mi no em va desagradar, però no considero que provéssim el joc, només ho varem fer amb les regles.  El repetiria per veure que tal.