divendres, 10 de juny de 2016

Triumph & Tragedy (2015)

Triumph and Tragedy es un joc de dificil clasificacio, el joc mateix ja es situa en terra intermitja donant als jugadors l'oportunitat de guanyar de tres formes diferentes, per la diplomacia, per la tecnologia o per la mes clasica de les armes.

Tambe es un joc que intenta, a titol de ficcio, alternatives a la linea dels aconteixements que despres de la Gran Guerra van fer desembocar al mon a la II Guerra Mundial.

Per tant l'idea es molt original i a la vegada molt agosserada, a mes de tot aixo ,el creador del joc intenta que sigui amb profunditat pero a la vegada amb unes regles forca reduides.

No puc valorar en justa mida Triumph and Tragedy en aquets moments estem finalitzan una partida on la diplomacia seguida de la tecnologia han estat els protagonistes.Crec que l originalitat de la proposta demana com a minim  que se li faci justicia amb mes d´una partida.


Si que crec i no se que opinaran els meus companys de joc que el fet de que el joc s apunti a la moda de tres jugadors d'entrada penalitza l'ofensiva militar donat que a la fi el jugador que queda fora de la batalla es pot permetre el luxe de dedicar els seus esforcos a buscar la victoria via diplomatica o via tecnologia.

En resum no tinc una opinio definitiva lo que si que se es que independentment del resultat de aquesta partida el joc es mereix un altre oportunitat.

Guillem.

1 comentari:

ruben ha dit...

La veritat es que l'intent del disenyador esta bé, però hauria d'haver triat una altre temàtica o època per el mateix mecanisme.
Permetre aconseguir el control de països agafant cartes i deixar la diplomàcia oberta perquè a Alemanya no li calgui declarar la guerra a Rússia ni les potències Occidentals. Provoca que aquestes no puguin atacar una alemanya reforçada i sense desgast; com alternativa s'han de barallar entre elles per intentar créixer.

Per mi no es mereix una segon partida.

Si que em va agradar que tot i utilitzar cubs en el combat els hits no només depenen de treure un 5-6. També intervé la combinació de unitats (blindats, infateries, navals, aèris). Segons les peces que ataquen o defensen unes tiren abans un número de daus i tenen diferents valors per fer impacte.